Thursday 23 November 2017

BERSANTAI DENGAN KAWAN SAMBIL MENGOKOPI DI TEPI SEBUAH KOLAM MANDI


Segala-galanya bergantung apa yang ada di minda kita. Kalau negatif yang ada ia tidak akan mudah bertukar ke positif.

Petang semalam saya duduk-duduk tepi kolam renang bersama dengan kawan saya.  Kami memilih untuk duduk di situ sebab suka dengan suasananya. Sambil tu kami minum petang dan kebetulan cafe tepi kolam. 

Kami tidak mandi. Orang lain yang ramai mandi. Perempuan paling ramai berendam di dalam kolam.  Nampaknya ramai perempuan yang pakai baju mandi jenis bikini top.

Saya kadang-kadang pura-pura tutup mata. Biasalah, ramai yang tak tau: bukan semua yg tutup mata tu tidur and not every mata yg terbuka tu jaga.

Gambar hiasan
Gambar hiasan

Pada masa itu saya berpendapat perempuan di situ tidak perlu langsung pakai baju mandi jenis bikini top sebab apa yang saya perhatikan ramai lelaki yang berada di dalam kolam itu lebih suka melihat  tempat yang tertutup di bahagian wanita di situ aja. Bahagian yang terdedah mereka tak ambil peduli langsung.

So, saya berpendapat, oleh kerana lelaki tidak akan tengok bahagian yg tidak ditutup, jadi elok buang sahaja bikini top yang mereka pakai. 

Biar dia tak bertutup. Bukankah lelaki di situ tidak suka tengok bahagian yg tak ditutup? Saya tidak kesah samada perempuan di situ badan mereka bertutup atau tidak bertutup. Saya no hal. 

Entry sebelumnya: Tidak Sempat Saya Bersahabat Dengan Se ekor Semut. (Klik)

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen sendiri bertanggongjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...