Sunday, 23 February 2020

POLITIK OH POLITIK

Perbezaan antara ahli politik dgn negarawan ialah, ahli politik fikirkan kerusi manakala negarawan fikirkan rakyat.

Rakyat didisplinkan oleh undang2. Undang dibuat oleh ahli politik. Ahil politik dikawal oleh rakyat. Rakyat dikawal oleh minda. Minda dipengaruh oleh media. 

Apa yg kita dah sumbangkan kat media selama ini melainkan mengkritik, mencaci, mengutuk, menggelar, memaki-hamun, memperli antara satu sama lain.

Kamu tau tidak, ahli politik tidak jauh beza dengan tayar. Tayar jangan diguna terlalu lama.

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul. Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan.

9 comments:

  1. Jadilah tayar spare
    Jarang2 berkhidmat tetapi tahan lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah. Biasanya tayar spare kekal jdi tayar spare.

      Delete
  2. Jangan jadi tayar celup
    jalan laju skidding pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap pasal tayar celup, saya pernah nampak lori sedang berherak tetina tayar lori tu terkelopak. Bahgian bunganya. Saya tak tau apa jdi lepas tu. Sebab saya potong lori tu

      Delete
  3. kene jadi tayar yang tak payah pump tapi tahan lama tu hehehe...
    pening kalau memikirkan situasi politik sekarang nih... udahnya saya sibukkan diri tengok baju raya online hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus jugak tayar yg tak perlu ada angin tpi mantulan dia tak best. Dalam politik tak ada kawan dan musuh yg kekal. Yg kekal hanya pembelot.

      Delete
  4. yg penting jangan biarkan perut ada spare tyre. eh saya lah itu. adoi T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Kena eksesais lah klau gitu. Hahaha. Thnk you Umi

      Delete
  5. Hahaha... tayar kalau dah lama layak buat tukun je tempat dugong rilex-rilex

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...