Wednesday 28 March 2018

ORANG DOLU-DOLU.

Orang dulu belajar di old school. Berkawan serta bersosyel dgn orang old school. Berinteraksi dan berperkerti secara old school. Bahasa inggeris mereka bahasa old school.

Yang kita nampak anak2 orang old school ramai yg berjaya. Anak mereka membalas balik jasa serta  mengharumkan nama orang dari old school. Tidak mengherdik orang old school.

Mari kita perhatikan sekarang, anak siapakah dalam bilangan yg ramai menjadi penagih, pembohong, penipu, perogol & lain-lagi yg sejenis dgn nya.

Di mana kemegahan kita bila kita perlekehkan old school.

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggungjawab. Video dan gambar dalam entry ini semata-mata hiasan.

13 comments:

  1. Old school is the best. La ni ke amalkan balik old school style Di zaman moden ni. Nama je moden tapi makin teruk kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman old school saya rasa lebih baik dari zaman sekarang. Sekarang entah apa2

      Delete
  2. saya lebih suka old school lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sejak zaman anak2 berkawan dgn orang lebih tua dari saya. Ada yg sebaya dengan my dad. Mereka semua dari old school. Love them.

      Delete
  3. hidup old skool lebih berpekerti.

    wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul. Saya kata ni sebab sya sejak zaman anak2 berkawan dgn orang lebih tua dari saya. Ada yg sebaya dengan my dad. Mereka semua dari old school. Love them.

      Delete
  4. I am for the old school tetapi some dari old school sangat snobbish.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya masa sekolah dulu berkawan dgn orang yg lebih lebih tua. Even mereka as old as my dad. Seronok jugak.

      Delete
  5. Old skool lagi best. Budak2 dia walaupun nΓ kal tapi nΓ kal berhemah. Budak laa ni nakal dia mengerunkan silap2 kita yang diwarning nya. Itu yg terpaksa bersifat ke'aku'an.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak old school jiran boleh tegur kalau budak tu buat silap. Kawan boleh tegur tpi sekarang mna boleh.

      Delete
  6. Old school lebih mematangkan fikiran anak anak dan see what happen now πŸ˜ƒπŸ˜ƒ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelajaran old school banyak membuat anak2 berfikir menyelesaikan masaalah. Contoh matematik. Dulu tak ada soalan objketif dlm matematik. Sekarang budak2 tak perlu berfikir nak dot jawapan. Pilih jer jawapan yg disediakan.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...