Wednesday, 28 February 2018

DAH SENYUM KE KAMU HARI INI


Dengar sini. Jangan buat diri kamu terlalu serius. Muka serius boleh melemaukan suami.

Releks, releks. Senyum sikit kalau boleh. Senyumlah, jangan kira di mana kamu berada.

Kalau tak tau cara nak senyum, berlatih. Semasa duduk di mangkok tandas, berlatih. Sambil meneran sambil berlatih. Teran, jngn tak teran. Ingat, berlatih sambil meneran. Bukan selepas meneran.

Semasa bersosiel, ketawalah bila kawan kamu buat lawak tapi jangan ketawa jika itu bukan lawak, bimbang kamu jadi bahan lawak.

Kalau kamu pula yg buat lawak, jangan pulak kamu ketawa dulu. Tunggu dia ketawa baru kamu boleh ketawa. Itu pun kalau kamu tau cara ketawa.

Kat bawah ni aku nak ajar kamu. Sebab kamu tak tau.

Senyum memang penting, terutama bila kamu diperkenalkan kpda kawan baru. Bila diperkenalkan aje, kamu mesti senyum. Ini wajib. Tapi jangan senyum lama2. Jangan, jangan.

Senyum terlalu lama menunjukkan muka kamu tidak jujur, dah jadi pudar. Masa yg elok kamu berhenti tersenyum sebaik saja kawan baru tu dah mula senyum.

Masalahnya kalau dia tak senyum, kamu berhenti ke tak dari tersenyum?

40 comments:

  1. secara automatik akan berhenti senyum sambil fikir 'apa masalah dia ni'..amalkan senyum, salam & sapa..

    ReplyDelete
  2. Kalau dia tak senyum memang berhenti dari senyum hahaha sambil meneran sambil berlatih kelakar laa hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Erni. Jangan lupa belatih senyum.

      Delete
  3. senyum je la..pe masalah kan.senyum tu kan sedekah.
    klo dia xnk jg senyum tu dia nye msalah.masalah mental..hehe =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah dia tak boleh senyum. Hihihi. Jom Jom kita senyum cik yaya.

      Delete
  4. Angah kalau senyum, tapi orang tak balas senyuman tu, lepas ni bila jumpa jangan harap nak dapat senyuman Angah lagi...kan rugi tu hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya akan buat mcam angah. Saya tak beri senyum tapi saya sengeh je kat dia.

      Delete
  5. teman suka berkawan dengan orang yang sentiasa senyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg suka senyum ni kita tau dia sentiasa tenang. Senang didekati.

      Delete
  6. saya tak larat senyum dah hari nih
    hahaha

    ReplyDelete
  7. kalau hari tu saya tak boleh tersenyum, saya akan bersedekah.





    ok, itu tipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersedekah dgn senyuman. Hihihihi.

      Delete
  8. Kalau org Tu x senyum balik kt kt kita, buqt2 senyum kt org belakang dia. Eleh bukan senyum kt dia pon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi. Masa tu tu bang tak teringat nak nak b senyum. Thnks mama.

      Delete
  9. baiklaa kena senyum selalu orang cakap baru murah rezeki =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senyum pun sedekah. Jom Jenyum

      Delete
  10. kalau kat tengah jalan. mungkin aku stay senyum tapi senyum pada org lain pula.

    tapi kalau dua orang ja, tak patah balik senyum dan kalau ada keberanian aku akan angkat simbol jari telunjuk.

    kihkihkih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan angkat jari telunjuk tapi jari hantu. Betul ke?

      Delete
    2. hahaha.

      betul - betul. jari hantu bagi sekali...

      Delete
  11. Takpelah, senyum jela senang hahah. Yang penting, ikhlas =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Senyum kena iklas. Kalau tak nanti jadi senyum kambing. Thmks Nad.

      Delete
  12. Betul tu. Senyum kena iklas. Kalau tak nanti jadi senyum kambing. Thmks Nad.

    ReplyDelete
  13. menarik juga artikel tentang senyum ini...

    hati yang susah pun kena senyum juga..

    betul kan

    ReplyDelete
  14. Senyum tak kena cukai. Jom kita senyum tuan.

    ReplyDelete
  15. Mungkin semyum kita boleh mengubat luka hati seseorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang boleh wp. Saya percaya noleh

      Delete
  16. Kak liez org paling kedekut swnyum ketika masa dahulu.. tp sejak umur dh meningkat tetiba senyuman tu wajib ada diwajah kedut2 kak liez ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedut2 tu penyeri kak liez. Makin banyak makin seri. Tapikan, kedut tu tak tapat kita nak nak elak. Melainkan plastik purjeri. Tapi buat apa wajah tak ori.

      Delete
  17. Kedut2 tu penyeri kak liez. Makin banyak makin seri. Tapikan, kedut tu tak tapat kita nak nak elak. Melainkan plastik purjeri. Tapi buat apa wajah tak oro

    ReplyDelete
  18. Tulah kekadang tak faham orang yang lokek dengan senyuman ni.
    Mrs. A rasa mereka patut pergi belajar senyum dengan Tuan Adam huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Tak tau nak respons mcm mna ni. Thnks

      Delete
  19. Hahaha. Tak tau nak respons mcm mna ni. Thnks

    ReplyDelete
  20. any updates on your recent trip to Japan... and what about Maiko... lama tak dengar cerita...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...