Wednesday 14 June 2017

TIDAK SALAH KALAU MEMBANTU USAHAWAN MUDA YANG JUJUR DAN GIGIH


Minggu lepas saya beli penapis air diimprt dari Korea, buatan Cuckoo. Mula2 rasa macam membazir tapi bila dah guna baru tau. Lagi pun bayarannya RM 60 se bulan.

Saya bukannya menyombong dgn RM 60 tapi kalau difikirkan, RM 60 sekarang mananya besar. Pergi pasar pun tak cukup RM 60 sehari.

Se kali berbuka dgn keluarga kat luar pun tak cukup RM 60. Kalau berbuka kat hotel tak berani saya.

Penapis air yg saya beli ni ada tiga suhu pilihan: panas, suam dgn sejuk. Senang. Nak buat kopi tadah je bila2 masa. Nak buat sirap tadah je. Nak makan pill, tadah je.

Berbaloi jugak beli sebab air dia ditapis bersih. Sebelum ada penapis air ni saya tak tau yg dalam air mungkin ada keladak, klorin, bakteria, raucun serangga atau racun tumbuhan, kuman, karat.  Entah apa2 lagi yg ada.

Saya pentingkan kesihatan keluarga, so RM 60 dikira berbaloi. Lagi pun servis berjadual percuma dalam tempoh pembelian. Lepas tu penapis air menjadi hak kita. Nak servis ke tak nak servis terpulang pada kita.

Janganlah tanya saya beli kat mana, kat bawah ni ada bisnes kad pembekal tu. Saya ni sebenarnya bukan mengiklan, cuma saya kongsi ni semata-mata untuk orang yg berminat menjaga kesihatan keluarga kerana bekalan dan pemasangan dibuat di seluruh negara.

Siapa yg beli ni, kita geng.

Cinderella Cockoo


(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam dan sendiri komen sendiri pikul.

Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, ianya semata-mata hiburan.

32 comments:

  1. banyak sangat produk tapis air di pasaran..... mia dan anak minum air tapis coway....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada saya tak kesah jenapa apa. Yg penting dia betul2 menapis. Jadi tak ada was was bila minum begitu sahaja.

      Delete
  2. kami x guna penapis air 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni saya tak guna penapis tapi hendak lebih yakin dgn kebersihan air, itu yg saya beli. Sebab anak saya suka sangat minum air sejuk.

      Delete
  3. rietta pown guna penapis air, sebab bekalan air kt rumah mmg kurang baik, nmpak sagt warnanya yng kurang jernih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok tu. Lagi pun kita tak tau apa ada dlm air. Pada saya jenama tak penting asalkan dia betul2 boleh menapis dengan berkesan.

      Delete
  4. Elok tu. Lagi pun kita tak tau apa ada dlm air. Pada saya jenama tak penting asalkan dia betul2 boleh menapis dengan berkesan.

    ReplyDelete
  5. Keluarga anak saya telah meng instal penapis cuckoo di rumah mereka. Sungguh menyenangkan. Sangat menyegarkan. Sikecil tidak lagi kena marah kerana tak mahu minum air. Yang dewasa pula bolehlah achieve the recomended 8 glasses of water per day. Menyihatkan yess!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul apa u kata tu. Anak saya dulu kerap buat sirap guna air paip sekarang tak lagi.

      Jenama cuckoo ni memang bagus. Di korea jenis ni terjual every 10 minutes.

      So, kita geng sekarang.

      Delete
  6. Memang bagus penapis air ni , skrg air pun byk tercemar .. anak2 minum lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada blogger nama dia in the swim, ada komen kat atas tu. Dia setuju dgn penapis ni. Dia bukannya mengiklan, so saya pecaya kata dia.

      Delete
  7. nak guna tapi ruang dapur kecik sangat, mungkin kalau ada rumah sendiri nanti, akan buat satu ruang penapis air ni. buat masa ni, masak air macam biasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok tu. Minum air masak lagi bagus. Kuman gerenti mati.

      Delete
  8. Sekarang semua mudah nak air panas buat kopi tak yah memasak air lagi.
    Mrs. A ada install penapis air external jer... internal takde :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesahlah mrs A jenis apa yg kita pakai. Sekurang2nya kata orang kalau minta pendapat, penapis tu jadi second opinion.

      Janji dia menapis air.

      Delete
  9. kena tunggu rumah kembar saya siap baru boleh install penapis air ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok tu Ainim.
      Tak perlu fikir tentang jenama asalkan boleh menapis dgn baik. Jenama cuckoo ni memang terkenal di korea. Saya beli ni pun sebab kenal pengedarnya.

      Delete
  10. Takpe amik jelah if hati dah suka :) harga pun okay

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga memang ok sebab hati dah berkenan. Sekarang anak tak lagi buat sirap guna air paip.

      Delete
  11. Ok laa tu, cepat, mudah dan selamat untuk diminum..jenama tu tak kisah, asalkan ia berfungsi menapis air dengan baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes.
      Jangan beli kerana jenama.
      Penapis ni memang top di korea. Terjual se tiap 10 minit

      Delete
  12. Minum air yang ada penapis sangat bagus..

    Lebih sihat dan menyakinkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya kita tak tau apa kotoran yg ada dalam air. Itu sebab saya beli. Betul kata tuan. Guna penapis untuk kesihatan

      Delete
  13. penting sangat jaga kesihatan sekarang. lagilah penting kalau ada anak-anak kecil & orang tua yang uzur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju tu. Air perlu bersih sebab air tu yg kita telan masuk ke perut. Saya baru je beli penapis ni. Dulu tak beli.

      Delete
  14. Bagus adam cerita pasal bayaran sebulan tu...RM60 sebulan bahagi 30 hari baru RM2 je sehari...terkadang kita beli air bungkus setiap hari di luar pun lebih dari RM2...ni siap ada 3 kategori...mmg berbaloi la...ni yg nak survey juga ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM 2 tu satu hal. Pada saya bila dah ada ni mudah sangat. Nak buat kopi atau sirap atau apa2 senangnya bia ada ni.

      Betul kata Ju. Dgn RM 2, apa yg boleh kita dapat, melainkan teh bungkus.

      Delete
    2. Selamat hari raya Ju.

      Delete
  15. RM 2 tu satu hal. Pada saya bila dah ada ni mudah sangat. Nak buat kopi atau sirap atau apa2 senangnya bia ada ni.

    Betul kata Ju. Dgn RM 2, apa yg boleh kita dapat, melainkan teh bungkus.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...