Friday, 22 December 2017

KAWAN SAYA TIBA-TIBA TERDENGAR BUNYI KELEKUK-KELEKUK SEBANYAK EMPAT KALI


Nur Humaira 18 months (My Little Maiko)

Semasa saya balik dari solat Jumaat (Ini cerita lama) kawan saya cerita. Cerita ni memang dah lama. Saya ingat-ingat lupa.

Semasa solat Jumaat katanya dia dengar bunyi kelekuk, kelekuk kat belakang dia. Dia terdengar bunyi kelekuk-kelekuk dua kali semasa mukmin sujud rakaat pertama. Terdengar dua kali lagi di rakaat kedua.

Selesai beri salam dia toleh ke belakang.

Dia nampak kat belakang dia ada se orang mukmin sedang berdoa. Di kepalanya ada topi keledar. Kawan saya berguling-guling ketawa. Saya tak taulah cerita dia betul ke tidak.


Jaran Goyang - sekarang kecut bagei-kan asem. (Semata-mata hiburan)

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©


Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggungjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

24 comments:

  1. Ishhhhh biar betul, motif utama elak kehilangan topi keledar.

    Benar @ rekaan sekadar hiburan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita dari kawan. Cerita tu pun dah lama. Betul ke tak, dia aje yg tau.hihihi

      Delete
  2. Biar betul..agaknya dipakai sebagai protection kut haha.. cium sket kt humaira

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau lah mama. Cerita ni oun dah lama kawan saya cerita. Bertahun jugak.

      Mungkin dia nak cepat tu hingga lupa topi keledar.

      Delete
  3. Replies
    1. Cerita ni saya pun dah lama dengar. Cerita lama ni. Tadi baru teringat nak kingsi kat sini. Thnks.

      Delete
  4. I think I've read this somewhere.. But I could still laugh reading this.. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita ni memang dah lama. Kawan saya ceritakan kat saya. Saya tak tau pulak dia baca kat mna. Atau dia yang kongsi cerita ni online. mungkin.

      Delete
  5. comel little maiko tu..

    hahaha aduhh ceritanya lupa tanggalkan helmet ya

    ReplyDelete
  6. Topi kleder mahal tu.
    Beli at Vietnam.(Xde SIRIM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi. Sirim hanya kat malaysia je wp. Mungkin kerajaan dia belum buat peraturan tetentu tentang standard

      Delete
  7. Topi kelendar still pakai tu mmg lawak. Hihi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cerita lama GV. Kawan saya cerita. Betul ke tak entahlah. Thnks

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...