Thursday 12 April 2018

SIAPA YANG TIDAK SAYANGKAN AYAH DAN SIAPA PULA YANG TIDAK SAYANGKAN IBU


Assalamulaikum. Sejahteralah kamu,

Kamu yg masih ada ibubapa memang bertuah. Jangan kamu ingat apabila menang loteri baru dianggap bertuah. Ibubapa merupakan tuah yg maha besar kurniaan Nya.

Bagi mereka yg tiada lagi ibubapa, bersyukurlah di atas pengorban mereka. Bersabarlah walaupun hidup kamu sudah tidak semeriah seperti kamu di sisi mereka.

Bila aku tua dan terlantar nanti, aku kan panggil anak2 aku dan setiap hari aku akan kata dgn kata2 yg sama, "You lost your mama. You didn't know that your mama loved you so much."

Mereka sedih atau tidak, aku tetap sambung, "Abah lebih dulu kenal mama kamu dari kamu. Abah tau dia berkorban untuk kamu. Leteran dia merupakan pengorbanan mendidik kamu kerana dia sayang kamu."

Waktu aku berkata tu, aku kena berhenti sebab aku uzur. Aku sambung, "Doakan dia di sana. Doakan dia. Doa kamu membantu dia. Doakan supaya dia tenang. Doakan supaya dia kenal abah di sana."

Jangan sesekali kamu berdoa andainya kamu tidak iklas. Allah pasti lebih menerima doa yg iklas. Amin.

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggungjawab. Video dan gambar dalam entry ini semata-mata hiasan.

21 comments:

  1. ya.

    jika sampai detik hati berdoa yg tidak - tidak; walaupun kepada sesiapa pun.

    eloklah diam dan berhenti dan bertenang.

    semoga tuhan permudahkan jalan - jalan kita.

    ReplyDelete
  2. Doa ikhlas pendek dan spontan. Itulah rasa itulah maksud. Tak tengok text pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya teringat zaman dulu, masa saya sekolah. imam baca doa tak pakai text. Dia sebut je apa yg dia ingat.

      Delete
  3. semoga semuanya selamat ...

    ReplyDelete
  4. Doa yang baik-baik.
    In Sha Allah akan datang yang baik-baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang brtul tu. BerDoa dgn seelok elok doa.

      Delete
  5. Terbit air Mata baca posting ni 😥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama, tulisan ni saya buat untuk fb saya. Sebab ramai anak2 yg jadi fren saya. Thnks.

      Delete
  6. Salam adam.
    dah lama tak singgah sini. Adam pun senyap je..
    ALHAMDULILAH i still have my lovely parents.
    masih boleh bermanja2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Azian. Thnks singgah. Memang lama saya tak baca blog kawan2 sebab blog saya ada ada maasalah. Ruang komen pun tak boleh buka. Saya minta tolong Mai betulkan. Ni Naru boleh komen. Thnks

      Delete
  7. hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
    sincerely , farahain zfa

    ReplyDelete
  8. Terima kasih singgah.
    Salam kenal

    ReplyDelete
  9. masih ada ibu, ayah dah takde..
    doa sebagai hadiah utk mereka yg dah pergi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kita mampu tolong yg dh pergi hanya dgn doa. Thank u Nohas

      Delete
  10. Semoga kita menjadi anak yang soleh dan solehah .Dan didoakan akan bertemu disana nanti InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mengamin kan kata2 Nayfatimah. Amin amin amin.

      Delete
  11. Walaupun kedua ibu bapa saya masih lagi bernafas atas muka bumi saya tetap doakan mereka, biar diorang masuk syurga. In fact, saya yang still ada parents ni pun rasa sedih bila baca entri ni, nikan pulak mereka yang takde orang tua TAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Miza masih ada parents. Semoga mereka sihat selama lamanya. Memang sedih bila dah tak ada parents lagi. Parents sentiasa mendoakan kebaikan kita. Thanks.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...