Sunday, 23 September 2018

SEJAK DARI ZAMAN KANAK-KANAK LAGI

Aku amat beruntung dilahir dlm keluarga kecil, harmony, bertolak ansur dan berkerja sama. Hasil dari suasana di atas serta didikan, kami adik beradik membesar dan semua berjaya dlm kehidupan.

Asohan serta teladan menjadikan kami manusia  bertanggungjawab.

Kami adik beradik umpama dahan se buah pohon yg rendang. Walau pun dahan tumbuh ke arah yg berlainan namun dahan tetap bersatu di pohon.

Tidak ada keluarga yang sempurna. Ada masa kami berdebat bahkan ada ketika masing2 membatu sepi namun pada malamnya, keluarga tetap keluarga, di mana kasih sayang silatulrahim setia mengikat.

(This is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Penulis tidak bertanggong-jawab terhadap komen yang menyalahi undang-undang, menyentuh sentimen agama dan kaum serta individu. Segala risiko akibat ulasan atau  komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengulas sendiri.

Video dan gambar jika ada dalam tulisan ini tiada kaitan dengan enyri ini.

14 comments:

  1. Keluarga Tuan sungguh bertuah.
    Ada keluarga bagai pohon yang reput ranting2 nya cepat patah apabila saja di tiup angin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah tak ada ibubapa. Hubungan kami adik beradik semakin erat. Itu lah didikan yg kami dpt peninggalan ibubapa. Thnks.

      Delete
  2. Hubungan kekeluargaan adik beradik bagaikan air yang mengalir
    Takkan putus walau pun dicincang

    ReplyDelete
  3. Mengenang zaman kanak-kanak memang best. Tambah pulak hubungan erat tu kekal sampai ke dewasa.. Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubungan masa kanak2 paling rapat. Walau dah dewasa masih rapat tpi zaman anak masih best. Thnks.

      Delete
  4. Air dicincang tak Akan Putus. Jagailah hubungan sesama adik beradik sebaiknya

    ReplyDelete
  5. Buruk macam mana pun keluarga tetap keluarga. Selagi masih hidup selagi itulah ada peluang nak minta maaf, berbaik semula dan sambungkan silaturrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn kerja sendiri. Keluarga bila dah hilang baru kita tau dia berharga. Thnks.

      Delete
  6. semoga sentiasa bahagia disamping keluarga :)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.
    Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh.
    Bulat air kerana pembentung, bulat kata kerana muafakat.
    Air dicincang tak akan putus.
    Carik-carik bulu ayam, lama-lama bercantum juga.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...