Friday, 19 October 2018

SALAM JUMAAT

Salam Jumaat,

Alhamdulillah, Allah terbitkan lgi hari Jumaat untuk kita. Mari kita pula terbitkan hati agar bersyukur atas segala nikmat dari Nya termaksuk nikmat persahabatan ini. Mari kita terbitkan hati kita dlm apa pun keadaan Dia yg tetap kita ingat.

Di hari yg mulia ini, mari kita tempatkan Allah di tempat paling tinggi. Jngan sesekali kita pentingkan dunia lebih dari hukum Nya.

Di Jumaat ini mari kita berdoa agar DIA jauhkan kita  dari kesedihan yang tidak perlu. Agar Dia melapangkan kita dari sebarang kesempitan. Disihatkan otak kita dan dipenuhkan hati dengan kerinduan bertemu NYA.

Mari kita berdoa agar Allah memberi kita minda yg waras agar kita sentiasa bijak menahan marah, bersantun walau sedang dilecehkan dan tetap menjadi manusia beradab walau pun mereka mulai tidak waras.

Aku berdoa agar Allah melindung kita dari fitnah akhir zaman, dari mesege rekaan karut, dari surat berantai kurafat dan dari apa-apa yang dapat menjauhkan kita dari kejujuran dan tabayyun.

Di hari yang berkah ini, berdoalah kita agar Malaysia negara kita dijauhkan dari masalah-masalah perpecahan.

Jngan lupa untuk berdoa agar kita dan keluarga dalam keadaan sihat sejahtera.

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggongjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

16 comments:

  1. Ya semoga kita diberi keberkatan hidup oleh Allah Taala. Amein.
    En Adam lama tak dengar kabar pasal gadis Jepun tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin amin amin.

      Tentang gadis jepun tu, kami dalam penghujung jln. Hubungan akan berakhir dan pasti berakhir. Thnk U Mala.

      Delete
  2. In Sha Allah. Terima kasih atas ingatan walaupun Mrs. A baca ni di hari Isnin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mrs A masih sudi singgah sini.

      Delete
  3. Moga hidup kita semua sentiasa dalam rahmat & kasih sayang Allah.. Aamiin

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas peringatan dan doa. Semoga tiada masaalah dalam negara yang tercinta ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 begitulah. Amin amin amin. Thnks

      Delete
  5. Harap2 befitulah. Amin amin amin. Thnks.

    ReplyDelete
  6. Moga dielakkan fitnah akhir zaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-lah kita berdoa semoga perkara tu tak berlaku. Terima kasih tuan.

      Delete
  7. Replies
    1. Terima kasih singgah. Saya pun jarang kat blog ni sebab ada masa tak boleh onn. Nak betulkan setting dulu. Lepas tu onn semula macam niasa. Thnks.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...