Thursday 5 September 2019

SEMOGA MALAYSIA TERUS MENAPAK KE DEPAN.

SEMOGA MALAYSIA TERUS MENAPAK KE DEPAN.

Esok sekali lgi kita mengitraf kepentingan September 16, 1963 sebagai tarikh penubuhan negara baru.

Proses membangunkan negara untuk dijajarkan dgn negara maju bukannya satu perkara mudah. Rasuah belum habis dibasmi. Kemiskinan belum di tangani sepenuhnya. Peluang perkerjaan blum terbuka luas. Pendatang dgn atau tanpa izin ujud di persekitaran.

Adakah ahli2 politik kita matang? Keharmonian antara rakyat tidak diutamakan.

Perasaan benci antara satu dgn lain dimainkan oleh orang tertentu demi kepentingan peribadi. Kita dihasut untuk membenci. Dihasut untuk tidak percaya sesama kita.

Hasutan ini tak banyak sikit tetap mengugat keharmurnian rakyat. Ini merupakan ancaman, ancaman dalaman. Mereka berada di mana2 termasuk di media sosel.

Tapi ancaman yg paling ditakuti ialah diri kita sendiri yang dengan senangnya termakan kata2 mereka.

Kita tau perbezaan sesama kita memang ujud tapi janganlah jadikan perbezaan sebagai konflik. Jangan jadikan perbezan sebagai punca syak wahsangka.

Kita sepatutnya raiikan perbezaan sebab perbezaan mewarnakan kehidupan.

Selamat menyambut hari Malaysia.

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul. Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, ianya semata-mata hiasan.

8 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...