Thursday 5 September 2019

KENAPA KITA TAK MUDAH SENANG?

Hidup ini sebenarnya mudah. Jika hidup kamu terasa sulit, kesulitan itu kamu sendiri yg cari. Mungkin ada di antara kamu yg susah disebabkan tiada beban batu kamu galas.

Untuk hidup rezeki perlu dicari. Cari sehingga dapat. Sayangnya jika direzkikan lebih, kita lupa berkongsi.

Memang dah jadi perangai kita yg tak suka memberi. Sebaliknya kita suka jadi penerima. Kita lupa rezeki yg mudah hinggap ialah ke atas mereka yg tak lokek memberi.

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul. Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan dengan cerita, ianya semata-mata hiasan.

4 comments:

  1. Mereka yang ada rezeki lebih kalau nak lebih lagi kenalah memberi lagipun dengan berkongsi sedikit tak membuat kita jadi miskin pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya begitulah. Tapi kita lebih suka tidak nak membantu orang lain. Thank you Mrs A.

      Delete
  2. Setuju, kalau hidup sulit kesulitan itu kita yang cari sendiri. Maka sendirilah kena tangani. Orang tak bantu tak boleh lah kita marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab bersetuju. Yes, orang tak bantu kita tak boleh marah. Thanks.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...