Thursday 7 November 2019

KENAPA NAK DISIMPAN LAGI?

Dulu berat betul hati aku nak keluarkan sahabat2 dari list facebook. Aku tak tau kenapa. Hingga terkumpul beribu-ribu. Masa itu terasa sayang nak keluarkan. Aku tak tau dasar apa menyebabkan aku sayang.

Sejak berduyun-duyun aku keluarkan mereka, terasa bahagia pulak aku. Mungkin ada yg anggap ini kata2 sombong. Aku tak kesah sebab ini kenyataan. Aku bahagia berkata benar.

Kenyataan tetap kenyataan. Sepahit mana pun kenyataan, jika ia benar, kebenaran elok dikongsi.

Ada perkara perlu bersama kita. Ada juga yg tak perlu bersama.

Apa patut kita lakukan jika yg tak patut ada bersama kita tpi masih ada dngn kita? Hidup ni kena bersuara. Bukan semua orang tau isi hati kita. Jika senyap, tak ada sapa yg tau.

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen, sendiri tanggong jawab.

19 comments:

  1. kadang buatpe jadi kawan tapi tak pernah bertegur sapa, saya pun kadang buat gitu gak...
    lagi lah bila kita respond kat entry dia tapi tak di like atau di balas, kalau sekali dua mungkin tak perasan tapi bila banyak kali, saya terus unfren... kawan bagi saya orang yang bertegur sapa dengan kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat yang macam tu saya terus blok. Bimbang ter-add semula. Happy saya.

      Thank you norhidana.

      Delete
  2. sangat setuju. saya pun dah banyak kali jugak left group whatsapp kawan2 lama. mungkin saya sendiri kurang friendly kot. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu saya pernah join grup whatsap. Saya pun left. Saya left bukan sebab friend senyap tapi banyak yg merapu. Thank you umi nazrah.

      Delete
  3. Pernah buat juga. Malah pernah deactivated FB 2x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya belum left fb sebab saya baru sangat kat fb.
      Thank you

      Delete
  4. Saya hanya ada fb dalam beberapa bulan kebelakangan ini sebab saya jangkakan fb banyak buang masa...personal dan group wassap (semua atas bisnes, satu shj atas politik) pun sudah banyak mengambil masa saya...

    Jangkaan saya tepat, fb buang masa..saya ter add ramai dan akhirnya jika saya di unfren, alhamdulillah.

    Saya jarang like, tapi lebih balas komen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya join fb dulu sebab blog saya kerap diganggu. Ada masa berbulan bulan saya tak boleh akses. Sekarang pun terjadi sekali sekala.

      Betul seperti apa yg tuan kata. Fb buang masa. Kita tulis panjang sikit orang tak suka baca.

      Delete
  5. Ramai nya dapat kawan fb tapi boleh jadi satu gangguan juga kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, memang menggangu. Gangguan utama datang dri mereka yg ketagih mengomen.

      Delete
  6. benda ni mcm tengah relate dgn situasi saya sekarang. thank you for this entry

    ReplyDelete
  7. Saya pun dah lama tak jejak FB...mesti dah kena buang jugak ni hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tak jngst. Sebab bnyak sangat linda. Hihihihi.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...