Saturday 18 January 2020

RAZEKI ALLAH ITU AMAT LUAS.


Aku dah berhenti kerja. Ingin berehat. Tak kerja pun aku tak mengemis. Tidak berkerja aku tak menadah tangan. Ini bukan kata2 riak. Bukan kata2 poyo. Ini pembangkit semangat untuk aku.

Tapi klau ada yg kata aku poyo, aku terima sebab yang berkata itu dia terasa dia lebih mulia dari aku.

Kalau aku penat menganggor aku nanti aku cuba perhatikan di mana ada peluang. Mencari peluang bukan dgn meminta2 tpi melihat dgn mata.

Klau aku ditakdirkan jadi tukang sapu jlan, insyaAllah aku buat sesunguh hati. Akan aku lakukan dgn teliti seperti Michelangelo melukis, seperti Beethoven mencipta lagu., seperti Shakespeare menulis buku.

Aku akan bersihkan jalan seperti anjing lapar mengonggong tulang. Aku tak akan terasa malu jika ada yg kata, "Itu dia Adam si tukang sapu jalan." Sebaliknya aku bahgia bila hujung bulan aku terima gaji halal." THE END

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen, sendiri tanggong jawab.

18 comments:

  1. jadilah blogger sepenuh masa ..

    menulis dan terus menulis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sekarang tunggu offer dri international company. Klau ada lgi saya onn jdi blogger tetap mcam dulu.

      Delete
  2. Semoga dipermudahkan urusan sehariannya
    dan diperluaskan sumber rezekinya

    ReplyDelete
  3. jangan pandang pada dunia, dunia ini tempat persingahan sahaja.

    Ingat jangan berhutang, itu je.

    Salam kenalan dari saya, oohsenyum.com.

    Saya dah follow blog ini.

    Nak tanya awak ini, kalau awak berminat,

    sudi tak bertukar link blog dengan saya

    (bloglist) insy Allah akan bertambah trafik

    di blog awak. Kalau awak sudi beritahu ye.

    comment je kat mana-mana post blog saya

    https://www.oohsenyum.com/

    saya tunggu tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebentar lgi saya masukkal link tuan ke bloglist saya. Thank you.

      Delete
  4. Replies
    1. Yes tuan. Betul tu. 9 per 10 rezki hasil dari berniaga.

      Delete
  5. Kerja apa pun ok asal halal dan ada upah. Dimana mana pun ada rezeki. Di bursa pun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju. Kerja mana2 pun ada. Yg penting pilih yg halal. Thnks

      Delete
  6. jangan takut dgn janji allah buat orang yg berusaha pasti ada hasilnya

    ReplyDelete
  7. Betul..di mana2 Allah hamparkan rezeki

    ReplyDelete
  8. According to Stanford Medical, It is in fact the ONLY reason women in this country live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.

    (And really, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret exercise and really, EVERYTHING to do with "HOW" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", not "WHAT"...

    CLICK on this link to find out if this brief questionnaire can help you find out your true weight loss possibilities

    ReplyDelete
  9. Selamat hari,
    Saya orang Filipina, saya ingin melabur dalam perniagaan anda dengan niat baik. Saya mempunyai modal sendiri untuk pelaburan yang menguntungkan. Saya juga memberi pinjaman kepada swasta dan komersial dengan kadar faedah tahunan yang sangat rendah sehingga 3% dalam tempoh pembayaran untuk mana-mana bahagian dunia.

    Adakah anda memerlukan kredit dengan faedah 3% per tahun dari jumlah keseluruhan yang anda perlukan untuk membiayai atau perkongsian 50/50% untuk jangka masa 1 hingga 10 tahun? Saya ingin mengetahui pilihan anda untuk membolehkan kami menjalankan rundingan. Jumlah pembiayaan maksimum adalah $ 100 juta USD.
    Hubungi EMAIL: info@voorhinvestcorp.com
    URL laman web: http://voorhinvestcorp.com/
    WhatsApp: +1 4704068043
    LINE ID: philipvoor
    EMAIL: voorheesphilip@gmail.com
    TERIMA KASIH
    FILIP VOORHEES.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...