Monday, 10 February 2020

BUKAN KATAK YANG PANGGIL HUJAN

Tahukah kamu iaitu katak berbunyi bukan untuk panggil ujan. Hujan tak kesah pun dgn bunyi katak. 

Sebenarnya bunyi dibuat oleh katak jantan memanggil katak betina.

Bunyi dari katak jantan bermaksud begini, "Betina, betina, sedang buat apa tu. Ber-selfi ker? Cukup2lah tu. Datanglah sini. Aku bukannya nyah."

Katak betina pun jawab, "Betul ke kamu bukan pondan? Klau kmu dari kumpulan maknyah aku bimbang kita di-viral-kan. Kalau betul kamu jntan mai sini."

Itulah perkataan yg diulang-ulang, diulang-ulang. TAMAT.

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggungjawab. Video dan gambar dalam entry ini semata-mata hiasan.

20 comments:

  1. Lain pula YG saya Dengar...

    Undur undur undur
    Tunggu tunggu tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Sebenarnya banyak terjemahan kita boleh buat sebab tak ada siapa yg boleh mengesahkannya.

      Delete
  2. hahahahha... betul lah, mereka berbunyi sebab nak ngorat bukan panggil hujan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka panggil untuk lebih dari mengorat. Biasalahkan.

      Delete
  3. saya tidak pasti juga..

    yang saya tahu katak buat macam tu agar alam ini tak sunyi sangat hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Lgi satu teori. Mungkin mugak. Bila kata berbunyi riuh jugak alam di sekitar mereka.

      Delete
  4. Kebiasaan nya hujan dah turun dan dah nak berhenti baru katak sibuk berbunyi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka? Saya pun tak tau. Apa2 pun thnk you beri tau ni.

      Delete
  5. memang katak berbunyi bukan panggil hujan
    sebab dia berbunyi selepas hujan turun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Kita semua dulu ingat katak panggil hujan. Tertipu kita.

      Delete
  6. Adoi siapa translate Bahasa latak Tu Adam haha

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum...first time komen blog Adam.
    Apa rahsia ada pada katak selalu dikaitkan dengan hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ttau lah apa rahsianya. Orang tua2 aja yg buat cerita tu.

      Delete
  8. haha. ini ilmu baru untuk saya >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah. Yg saya tulis kat atas tu bukannya betul.

      Delete
  9. heheheh... hi, salam perkenalan saya dah follow awk follow saya back boleh?

    ReplyDelete
  10. In this manner my buddy Wesley Virgin's adventure begins with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    Wesley was in the army-and shortly after leaving-he revealed hidden, "mind control" tactics that the government and others used to obtain whatever they want.

    THESE are the same methods lots of celebrities (especially those who "became famous out of nothing") and top business people used to become rich and successful.

    You probably know how you only use 10% of your brain.

    Really, that's because the majority of your BRAINPOWER is UNTAPPED.

    Perhaps this conversation has even occurred INSIDE your own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while driving a non-registered, garbage bucket of a car with a suspended driver's license and with $3 on his bank card.

    "I'm very fed up with going through life check to check! When will I finally succeed?"

    You've taken part in those types of conversations, right?

    Your success story is going to start. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    ReplyDelete
  11. Selamat hari,
    Saya orang Filipina, saya ingin melabur dalam perniagaan anda dengan niat baik. Saya mempunyai modal sendiri untuk pelaburan yang menguntungkan. Saya juga memberi pinjaman kepada swasta dan komersial dengan kadar faedah tahunan yang sangat rendah sehingga 3% dalam tempoh pembayaran untuk mana-mana bahagian dunia.

    Adakah anda memerlukan kredit dengan faedah 3% per tahun dari jumlah keseluruhan yang anda perlukan untuk membiayai atau perkongsian 50/50% untuk jangka masa 1 hingga 10 tahun? Saya ingin mengetahui pilihan anda untuk membolehkan kami menjalankan rundingan. Jumlah pembiayaan maksimum adalah $ 100 juta USD.
    Hubungi EMAIL: info@voorhinvestcorp.com
    URL laman web: http://voorhinvestcorp.com/
    WhatsApp: +1 4704068043
    LINE ID: philipvoor
    EMAIL: voorheesphilip@gmail.com
    TERIMA KASIH
    FILIP VOORHEES.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...