Friday 14 February 2020

LAIN ORANG LAIN STAIL TAPI FESYEN KEBANYAKAN SERUPA

Semasa dlm penerbangan ke Fukuoka Jepon, jarak tempat duduk antara aku dengan penumpang lain hanya satu kerusi. Bererti kerusi antara aku dengan penumpang lain kosong.

Ada pompuan melayu berusia, mungkin bersama suami duduk di sebelah kerusi yg kosong. Walaupun berusia, dia menarik. 

Bertudung kemas. Tudungnya cntik. Tudung yg menambah rupanya jadi lebih cntik. Aku amati dia. Dia cukup bergaya.

Suka aku cara dia. Apa yg menyebab suka aku tak tau. Samada fesyen atau stail dia?

Fesyen boleh dicari tapi kita lupa stail sudah kita miliki. Untuk kita berstail cukup mudah. Hanya perlu tau tentang diri sendiri. Stail yg baik kita simpan. Mana yg tak elok diketepikan.

Stail penting. Cantik tanpa stail ibarat belon tak cukup angin. Amalkan stail yg bail kerana stail yg sebati sukar diubah.

Stail melibatkan personaliti. Stail tak boleh dibeli. Stail merupa ekspresi yg mempamirkan atitude.

Stail sebenarnya dah ada pada diri sendiri. Apa yg perlu dilakukan ialah tambah baik yg ada dan gunakannya.

Lebihkan berstail dari berfesyen kerana fesyen kerap ketinggalan. Sebaliknya stail kekal.

(This site is our's and all stories belong to us. Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam. Ingat, sendiri komen sendiri pikul. Video dan gambar dalam tulisan ini tiada kaitan.

19 comments:

  1. setuju tuu, kadang tanpa sedar ada yang memerhati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya begitu. Terutama ada yg menarik.

      Delete
  2. Mmm...bila berusia saya sudah beransur lupa pada 'stail' yang dibawa sekian lama. Sudah jadi tak kisah. Banyak geng saya gitu kan..😀😀 Kagum dengan orang yang jauh berusia tapi masih kekal cantik dengan gaya dan aura tersendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya begitulah. Bila dah berusia kita dah tak kesah dgn stail dgn frsyen.

      Delete
  3. Saya setuju dengan catatab=n ni, stail tu jati diri sendiri ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih tuan beri pandang yg serupa

      Delete
  4. Saya dari muda pun tak ada style . . .sigh . . . walau macamanapun setuju dengan pandangan tuan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih banyak2 sebab setuju dgn pandangan saya

      Delete
  5. terima kasih atas perkongsian post ni. sungguh benar bagai dikata ^_^

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,terima ksih dgn cerita ini.nak tnya msih berkwn lagi dgn maiko...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak. Dia dah kwin dgn rakyat sana. Thnk you sudi bertanya.

      Delete
    2. Sorry lah saya tak tahu tapi hrp tabah lah dan harapnya ada lah lagi cerita ii yg menarik leps ni

      Delete
  7. Buat lah blog psl maiko lagi best sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mencadangkan ni. Sebelum ni ramai jugak blogger mencadangkan saya tulis novel. Pada mulanya saya bersetuju tpi masa saya terhad. Tulis novel kena bersedia betul2. Apa2 pun tengoklah macam mna.

      Delete
    2. Baiklah harap novel tu ada lah nnti

      Delete
  8. Stail memang perlu. Untuk nampak anggun dan berkeyakinan...i like sopan stail.tak kira apa yg dipakai asalkan nampak sopan dan anggun.

    ReplyDelete
  9. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com
    WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: karina elena roland

    ReplyDelete
  10. Selamat hari,
    Saya orang Filipina, saya ingin melabur dalam perniagaan anda dengan niat baik. Saya mempunyai modal sendiri untuk pelaburan yang menguntungkan. Saya juga memberi pinjaman kepada swasta dan komersial dengan kadar faedah tahunan yang sangat rendah sehingga 3% dalam tempoh pembayaran untuk mana-mana bahagian dunia.

    Adakah anda memerlukan kredit dengan faedah 3% per tahun dari jumlah keseluruhan yang anda perlukan untuk membiayai atau perkongsian 50/50% untuk jangka masa 1 hingga 10 tahun? Saya ingin mengetahui pilihan anda untuk membolehkan kami menjalankan rundingan. Jumlah pembiayaan maksimum adalah $ 100 juta USD.
    Hubungi EMAIL: info@voorhinvestcorp.com
    URL laman web: http://voorhinvestcorp.com/
    WhatsApp: +1 4704068043
    LINE ID: philipvoor
    EMAIL: voorheesphilip@gmail.com
    TERIMA KASIH
    FILIP VOORHEES.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...