Tuesday, 25 February 2020

DALAM POLITIK SAHABAT DAN MUSUH TIDAK KEKAL. YANG KEKAL IALAH PENGKHIANAT

Ini satu perkara yg aku anggap penting. Perkaranya ialah tentang negara kita. Kamu, dia, mereka dan aku yg punya malaysia. Ini negara kita. Bukannya kamu dan segelintir orang yg punya. 

Malaysia bukan barang rebutan. Bukan juga milik wakil2 rakyat yg setiap 5 thun menebalkan muka mengemis undi dari rakyat.

Wakil rakyat kerjanya mensejahterakan rakyat. Bukan mengejar khaloba sendiri. Mereka kena faham, tanpa rakyat siapalah mereka.

Wakil rakyat jangan mengutamakan diri. Kerjaan diujudkan untuk memakmorkan negara kerana rakyat mengutamakan malaysia.

(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen harap bertanggungjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

15 comments:

  1. Selalunya yang jadi wakil rakyat tu masa nak pilihanraya je nampak muka, dok turun padang buat kerja amal... lepas dah menang lesap entah ke mana... kadang orang politik sama je, walau parti mana pun mesti ada jenis macamtu.. khianat dengan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun. Bila nak pilihan raya mereka sanggup naik basikal jumpa rakyat. Bila dah jdi mb, mereka hilang.

      Delete
  2. Sebab tu wak tak layak jadi wakil rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bercucuk tanam lagi bagus. Kepala tak pening. Orang ramai tak benci.

      Delete
  3. Itulah orang kata politik itu kotor hari ini dia kawan esok lusa dia musuh.
    Kat depan orang dia mengutuk mengata kat belakang dia duduk semeja sembang-sembang sambil mengopi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul tu mrs A. Mereka ni bermuka muka.

      Delete
  4. Inilah dunia politik yang penuh dengan tipudaya dan keji. Berpura2 baik tapi jelas pengkhianatan lantaran menodai objektif halatuju kepartian, mencatas rakan parti dan melumpuhkan hasrat wawasan. Bermuka2 tapi nyata adalah musuh dalam selimut, akhirnya berlakulah porakperanda pentadbiran dan pengurusan kabinet yang terpincang Dan amat memalukan!!

    ReplyDelete
  5. Politik ni kadang2 merisaukan ada kala menghiburkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau sanggup terima dosa membohong baru boleh jdi ahli politik.

      Delete
  6. Anda satu hari nanti Adam jd wakil rakyat.. Cepat cepat kenal pasti yg mana satuu kawan dan yg mana satu lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Susah tuan sekarang nak jd yb. Dah ramai yg tunggu tu

      Delete
  7. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com
    WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: karina elena roland

    ReplyDelete
  8. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com
    WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: karina elena roland

    ReplyDelete
  9. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: Karina Elena Roland

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...