Wednesday 6 December 2017

CARA PIKAT GADIS CANTIK DENGAN HANDPHONE YANG MASIH BERADA DI POKET



Di atas ialah sahabat saya se orang gadis bernama Wiena. Paras rupa Wiena tidak perlu diterangkan kerana gambar tersebut menceritakan segala-galanya: wajah yang menyebabkan gambar kelihatan  hebat. 

Di bawah juga gambarnya menghadiri jamuan di sebuah hotel. Tidak perlu dinyakan apa-apa lagi tentangnya kerana telah diketahui gambar merupakan se buah kesah tanpa kata-kata.

Wiena di majlis makan malam

Semasa saya bercuti di Singapura dua minggu lepas saya telah singgah makan tengah hari di sebuah restoren yang tempatnya, perkhidmatannya dan jenis makannya setaraf hotel yang mempunyai bintang.

Sebaik sahaja saya mengambil tempat di situ datang se orang waitress menghulur "menu card" kepada saya. Dia tersenyum cantik. Kami bertukar senyuman. Senyuman dia dengan mudah boleh meragut jantung sesiapa yang melihatnya.

Minat untuk berkenalan dengannya tiba-tiba timbul. Terasa rugi kalau saya tidak berusaha untuk  menggunakan kesempatan mengenalinya.

Apa yang ada pada saya hanyalah pengalaman dan itu sahaja yang mampu saya gunakan untuk memancingnya.

Sebaik sahaja dia menyerah "menu card" terus saya berkata, "Could you please give me a small piece of paper?" Kebetulan padanya ada pad memo kecil. Saya ambil darinya lalu saya tulis nombor telefon saya.

Selesai sahaja saya makan dia datang semula membawa bill lalu saya hulurkan kad credit untuk bayaran. Di bawah kad tersebut saya kepilkan kertas yang bertulis nombor telefon saya tadi.

Apa yang ingin saya sampaikan melalui cerita ini ialah bukannya menjadi suatu perkara yang susah untuk dapat perhatian dari se seorang di tempat yang exclusive begitu tetapi andainya kamu kurang pengetahuan ianya merupakan satu mimpi. 

Bagi yang ingin belajar cubalah buat seperti telah saya lakukan di bawah:

• Hanya beri nombor telefon sahaja. Jangan sesekali pelawa keluar melalui percakapan. Di tempat begitu semestinya ada polisi melarang staffnya bercakap lain dari perkara yang berkaitan.

• Bukannya mudah untuk perempuan baik untuk berkata yes terutama  kepada orang yang belum dia kenal.

• Miski pun dia tertarik dengan kamu tetapi dia telah dilarang untuk berkomunikasi tentang hal lain apatah lagi dia diawasi oleh  penyelia di situ.

• Jangan sesekali menulis nombor kamu di bill kerana bill itu bukan ada padanya nanti.

• Untuk menampakkan kamu menonjol dari yang lain, kamu tulislah sesuatu yang menarik seperti: "Be unique and different. U have the right to say no to this number. It's my number" di kertas tadi.

• Yang terpenting: Jangan terlalu berharap. Biarkan kertas itu  padanya dan pedulikan apa yang ingin dibuatnya. Gembiralah kerana kamu telah berusaha untuk mengejar angan-angan kamu.

Samada kamu dapat respons atau sebaliknya, itu bukan urusan kamu dan jangan risau tentang itu.

Sekiranya perwatakan kamu menarik dan percakapan kamu mantap, tidak mustahil kamu dapat panggilan darinya.

Akhir sekali pastikan RM kamu tebal.

*Banyak juga tulisan saya yg sebigini dimuat di blog ini sebelumnya.

Klik untuk tuntun 


(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©



Semua komen tidak akan dipadam. Sendiri komen sendiri bertanggongjawab. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

48 comments:

  1. Saya tabik dgn pengalamN saudara.

    ReplyDelete
  2. ok, yang single still boleh cuba guna method ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya percaya tentu ada yg bukan single pun turut ikut buat macam ni. Bukannya susah. Hihihi. Thnks mrs pip.

      Delete
  3. Saya percaya tentu ada yg bukan single pun turut ikut buat macam ni. Bukannya susah. Hihihi. Thnks mrs pip.

    ReplyDelete
  4. nanti boleh lah bagi tip ni kat anak2 bujang i.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang boleh sesangat Azian. Caranya pun clean

      Delete
  5. Hebatlah Adam.. ramai boleh berguru cara2 memikat Hati perempuan ni. Anyway mama suka tgk gambar wiena. Sweet saje orangnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak hebat mna pun mama. Setakat kongsi pengalaman je. Wiena memang cantik. Manis. Tengok gambar pun dah nampak cntik.

      Delete
  6. Ada tak kisah lanjut tentang wanita dengan anak perempuannya yang en.Adam tolong dalam hujan lebat tempoh hari?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita tu memang ada cuma kesempat menulisnya belum ada. Maybe i'll write about her later.

      Delete
  7. kalau saya yang jadi waiter tu, saya menugkin beranggapan lelaki yang mudah memberi no telepon adalah lelaki mata keranjang...hihihi..gurau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. Mungkin betul Angah. Tapi kalau mengajak kelur melalui percakapan dah tentu dianggap serupa. Lagi pun masa berbual memang terhad di situ serta buat dia serba salah.

      Thnks Angah.

      Delete
  8. huhuhu.

    langkah seterusnya, boleh la selalu lepak kat restoren tu, selagi dia tak telefon kita.

    ReplyDelete
  9. Kalau aku la.. Just say hi jela.. Tak perlu mengharap. Kalau jumpa lenkali, baru bleh borak lebih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara tu terbaik. Kerap pergi lunch and dinner kat situ boleh merapatkan kemeseraan. Cerita saya ni semasa saya di spore seketika and peluang ke situ hanya se kali.

      Thanks. Saya baca blog tuan. Mungkin ramai baca blog tuan melalui blog saya.

      Delete
  10. Pastikan RM kamu tebal - that's very important ha ha .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yg penting. Sebab yg berada di situ semua RM mereka tebal2. RM saya tak tebal tapi saya menebalkan muka je masa tu. Hihihi

      Delete
  11. Itu yg penting. Sebab yg berada di situ semua RM mereka tebal2. RM saya tak tebal tapi saya menebalkan muka je masa tu. Hihihi

    ReplyDelete
  12. Nak mengenali seseorang juga mestilah ada langkah2 dan cara untuk mengenali mereka. Kadang kala cara mereka lain dari cara seseorang itu. Dalam kamus hidup saya, jadilah diri kita sendiri supaya seseorang itu tertarik dengan personality tersendiri, bukan dari rupa luaran sahaja. Seperti kata Adam, RM tebal itu juga penting bukan? Bagi saya gadis yang berpaut pada wang dan harta agak nampak materialistic bukan? Tak semua gadis pandang poket tebal sahaja? Ada yang lebih kepada hati budi, gittuw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju Liz. Semuanya betul termasuk RM yg you sentuh. Cuma pada pandangan saya RM kita patut sentiasa tebal terutama berkawan dgn orang seperti di tempat tu. Walau oun rm tebal bukan syaratnya. Thnk you Liz.

      Delete
  13. Ha3 harap tip ini rak disalahguna oleh mereka yang sudah bergelar suami.

    Susah2 Adam sunting jer Wiena yang sudah didepan mata, lagipun sudah kenal hati budikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunting Wiena? Hisssh Umi ni. Tak bolehlah Umi. She's too pretty.

      Delete
  14. the art of flirting...belajar dari seorang pro..haha..tak salah utk mencoba..

    sweet Wiena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak pro pun. Setakat kongsi apa yg saya tau. Kongsi ni orang tak marah sebab saya tak kata cara ni terbaik. Setakat pembaca boleh cuba. Cara ni belum tentu dpt dan tak semestinya tak dpt. Thnks.

      Yes, Wiena is sweet.

      Delete
  15. eh silap , silap masuk blog ...haha

    ReplyDelete
  16. so gadis tu ade bg feedback tak bang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada E'in. Watsap takada, call pun tak ada.

      Delete
  17. Tip last tu paling penting kan. Hihihi

    Pengalaman.. Dpt no telefon dlm popocorn.. Dari staf yg keje kt gsc. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tip yg last tu untuk semua orang dalam apa keadaan pun. Hihihi.

      Wah, dpt no phone dlm popcorn. Hebat tu. Nasib baik nampak. Kalau tak no tu kena nyam nyam nyam.

      Delete
  18. Flirting dgn cara tersendiri will be awesome, non? Haha memang tabik la dengan cara Adam, tak over sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam apa2 hal pun kita jangan over. Terutama kalau dah berjaya lagi jangan over. Hihihi. Thanks Erni.

      Delete
  19. Hahha..untung lhaa..smooth jer. gentleman gituhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya waktu tu tak boleh berharap sangat. Entah2 that girl dah kawin or dia tak hingin. Hihihi. Betul kan?

      Delete
  20. Hahaha..😂😂
    Pandainya mengurat adam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaaaa ... Bukan pandai. Sebab saya nmpak ada lelaki cuba nak tekle masa tu jugak. Selalunya tak berjaya. And rasa malu masa tu jugak bila perlawaan ditolak.

      Delete
  21. Replies
    1. Tak hebat mana pun. Saya kongsi apa yg saya nampak cara terbaik. Itu pandangan saya je tuan.

      Delete
  22. Replies
    1. Mungkin rakan kita yg lain ada tip yg lebih baik dri ini. Thnks.

      Delete
  23. RM kena tebal tu yg x tahan tu..Ha2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau RM tak tebal kita kena tebalkan muka lepas tu. Thnks tuan.

      Delete
  24. Replies
    1. Saya punya tsk perlu dibesarkan lagi nanti koyak. Hilang keseronokan.

      Delete
  25. Wiena tu masih single.ke hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...