Saturday, 24 June 2017

BERJAYAKAH KITA DI RAMADHAN INI MEMBERSIHKAN DIRI DARI MEMILIKI AKHLAK BURUK?


Walau pun mata tidak bertentangan, tangan tidak bersentuhan, diharap tulisan ini berupaya menjadi titi penyambung silatulrahim kita. Selamat hari raya.

Minal Aidzin Wal Faidzin

Tidak terlewat pada saat ini untuk kita mula membersihkan hati dan jiwa serta menamatkan diri dari berdosa sesama manusia. Mengafdalkan diri dengan bermaaf-maafan merupakan sebagai pelengkap Aidil Fitri kita. 

Tidak menjadi satu dosa untuk kita berbaik sangka dengan semua manusia. Mari kita sama-sama mengelak dari menyanjung mereka yang ketagih memandang rendah sesama insan kerana belum tentu lagi kita lebih mulia dari mereka di sisi Allah.

Selepas ini jangan sesekali kita terikut-ikut mempamirkan kebodohan yang luar biasa seperti mereka yang menyangka diri masing-masing hebat.

Selamat hari raya, maaf zahir batin.

Allaahu akbar Allaahu akbar Allaahu akbar.
Laa illaaha illallaahu wallaahu akbar.
Allaahu akbar walillaahil  hamd ..................


 Blog ini sekarang dibuka untuk usahawan beriklan. Sila nyatakan jenis pengiklanan yang di kehendaki di emai; biarlembuyangjadilembu@gmail.com
(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam kerana sendiri komen sendiri pikul.

Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

53 comments:

  1. Selamat hari raya.
    Have a beautiful day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya jugak untuk mrs pip.
      Jangan lupa makan kuih raya.

      Delete
    2. Let's learn the rhythms of nahawand to recite the Qur'an
      Please click on the following url :
      First : https://www.youtube.com/watch?v=gYmF1Sdu7-M&t=55s
      second : https://www.youtube.com/watch?v=CC-vaBoUufc&t=284s
      third : https://www.youtube.com/watch?v=EzAos0V7az0

      Delete
  2. kelebihan tuan mempunyai ayat penulisan sedap dibaca..

    sehingga ada ketikanya ingin sahaja saya belajar menulis seperti tuan..

    apapun Ramadan sudah pergi dan berharap sempat lagi bertemu ramadan pada tahun akan datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa tulisan saya senang dibaca. Itu je tuan. Tak lebih dari tu. Terima kasih singgah dan selamat hari raya.

      Delete
  3. Selamat hari raya Dam
    Maaf zahir batin,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wp, selamat hari raya.
      Saya tak balik kamung tahun ni.
      Jangan lupa makan kuih raya.

      Delete
  4. Lets maintain the spirit of Ramadhan.

    Selamat Hari Raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not to forget the spirit of friendship as relationship is all about purpose.

      Delete
  5. selamat hari raya maaf zahir batin tuan adam
    ..moga raya ini memberi sinar kebahagian yg melimpah ruah buat tuan adam dan keluarga
    .amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. My selamat hari raya wish for you and family too irda. Wishing you having a happy life, enjoying every moment of the journey and appreciating where you are at this moment instead of always focusing on how far you have to go.

      Maaf zahir batin

      Delete
  6. Selamat hariraya maaf Zahir batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga ucap selamat hari raya.
      Maaf zahir batin.

      Delete
  7. Selamat hari raya, maaf zahir batin...

    Pssstttt: maiko, cantiknya dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa duit raya untuk saya.

      Delete
    2. Selamat hari raya Alya.
      Maaf zahir batin.

      Delete
  8. Insya Allah adam sama2 kita improve diri. Mama pun dah add Adam ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Improve diri sepatutnya sentiasa, if possible.
      Insya Allah.

      Delete
  9. Replies
    1. Selamat hari raya kat mimi jugak.

      Delete
  10. itu maiko ke? cantiknya walaupun muka nampak separuh je
    selamat hari raya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya untuk mazni jugak. Maaf zahir batin. Mazni pun cantik jugak. Tadi saya tengok profile mazni. A cat and pastel lover.

      Delete
  11. I hope it's not too late to wish you Selamat Hari Raya, Adam.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad to get this hari raya wish from you. To get something later than expected isn't good but today is just the 5th day of ramadhan. We hv 25 more days to wish each other. Wishing lepas tu baru i consider late.

      Selamat hari raya anis.

      Delete
  12. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya untuk Azlinda jugak.
      Tahun ni main mercun tak?

      Delete
  13. slmt hari raya.
    mohon maaf andai ada slh silap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya miss yui. Nuyui tak ada salah punya. Semua komen yui yg lepas ok je.

      Delete
  14. Selamat hari raya
    Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya cik reenex. Bila nak ziarah saya.

      Delete
  15. selamat hari raya dan jangan main meriam buluh. nanti cedera :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun ni saya tak main meriam. Buluh dah habis.
      Selamat hari raya.

      Delete
  16. Replies
    1. Selamat hari raya untuk yati jugak.
      Datang lah beraya di sini.

      Delete
  17. Replies
    1. Selamat hari raya liza.
      Jalan2lah ke rumah.

      Delete
  18. Selamat hari raya, sorry lambat 😀 btw cantiknya maiko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum terlambat. Aidilfitry ada sebulan.
      Selamat ari raya ntuk miza jugak.

      Delete
  19. satu tulisan yang baik.
    selamat hari raya.

    ReplyDelete
  20. moga segala apa yang kita pratikkan dalam bulan ramadhan dapat kita teruskan selepas ramadhan.

    cantiknya maiko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2han begitulah kita. Bagaimana di bulan ramdhan, begitulah di bulan seterusnya.

      Delete
  21. Selamar Hari Raya
    Maaf Zahir dan Batin

    Maaf dipenghujung Syawal baru sempat mengungkapkannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izzeyda,
      Saya pun begitu. Mohon maaf apa yg saya silap kat u.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...