Sunday, 30 July 2017

INI CERITA ORANG TUA. BUDAK-BUDAK TAK FAHAM


Se orang lelaki warga emas pergi ke pharmasi untuk membeli ubat. Setibanya ke kaunter, pembantu pharmasi berkata:

PEMBANTU PHARMASI:  Uncle. Kami di sini memberi percuma ubat kepada warga emas berusia 85 tahun ke atas. Berapa usia uncle? Apa penyakit uncle?

UNCLE:  Lebih 85 tahun.

PEMBANTU PHARMASI:  Minta saya tengok kad pengenalan.

Uncle tu memberi kad pengenalannya kepada pembantu pharmasi.

PEMBANTU PHARMASI:  Uncle berusia 88 tahun. Uncle dah layak dapat ubat percuma. Apa penyakit uncle.

UNCLE:  Badan ni gatal2.

PEMBANTU PHARMASI:  Boleh saya tengok bahagian yang sakit atau gatal tu. Itu syaratnya.

Uncle pun menanggal bajunya. Pembantu Pharmasi berpuas hati. Dia terus memberi ubat kepada uncle tu. Uncle pun pulang ke rumah. Di rumah isterinya bertanya samada dia dah beli ke belum ubat gatal2 tu.

UNCLE:  Ubat tu dapat percuma. Dengan sayarat pelanggan mesti  berusia 85 tahun ke atas dan mesti tunjukkan penyakitnya.

Tiba-tiba isterinya marah2 kat suami dia pasal ubat. Uncle tu buat tak tahu je. Dah begitu perangai isterinya. Sejak kawin hingga sekarang dia dengar isteri dia berleter. Kalau tiga hari uncle tu tak dengar isterinya berleter, uncke tu demam.

Pembaca kalau nak tau apa yang dileter oleh isterinya sila lihat gambar di bawah.


Entry sebelum ini:  Tak Tahulah Kat Mana Kampung Ni.

Blog ini memperlawa usahawan untuk beriklan di sini. Nyatakan jenis iklan yang di kehendaki di email:  biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Video khas untuk mereka yang ada isteri



(This site is our's and all stories belong to us.  Everyone has a story to tell and in sharing we find healing. I expect this story will give hope a good chance to grow in your hearts. Your wisdom and stories are as good as mine.)©

Kamu komen apa saja yang kamu suka dan komen kamu tidak akan dipadam kerana sendiri komen sendiri junjung. Video dan gambar dalam tulisan ini semata-mata hiasan.

28 comments:

  1. Replies
    1. hahahahah.
      adult story. It depends how readers take it.

      Delete
  2. bini dia pun nak ubat tu.
    hahahahaha.

    mula2 tak faham. baca kali ke dua baru paham.
    hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa2 pun elok baca dua kali.
      kalai ke dua mesti faham.

      Delete
  3. Replies
    1. bini dia lebih pantas berfikir.

      Delete
  4. 😂😂😂😂😂😂,.. tiba2 terasa malu terbaca entri ni.

    Andropos + menopos dahpun, nak viagra juga ke?
    alahaiiiii si isterinyapun.. 💨💨💨

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isteri tu kata, seks ni macam ais krim. Sejuk pun bagus.

      Delete
  5. Sambungan nenek viral ke ni haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak taulah Liza sebab nenek ramai sangat.
      Harap nenek2 tak marah.

      Delete
  6. Replies
    1. No pblm wp.
      Ada lagi entry yg lain wp boleh komen.
      Coming soon.

      Delete
  7. No pblm wp.
    Ada lagi entry yg lain wp boleh komen.
    Coming soon.

    ReplyDelete
  8. Bila baca entry ni, saya rasa tak tahu nak komen apa. Kemudian bila tengok komen isteri yang kita kira sudah gayut ni saya tiba-tiba saja teringat pada satu kisah. Ini kisah benar. Rasanya mcm hampir sama saja dgn entry kat atas dan rasa sesuai pula untuk dikongsi. Kisahnya begini. Saya memang sangat suka mengurut badan. Anak sulung kenalkan saya pada seorang 'nenek' yang sangat pandai mengurut. Waktu mengurut dia sangat suka bercerita tentangnya dan kisah peribadinya. Rupanya dia kahwin dengan pakistan muda. terkejut beruk saya. Ternyata dia banyak ilmu dan petua. Habis mengurut dia mula tunjukan sebahagian tubuhnya yang memang mengalahkan saya. Kulitnya licin gebu.Kemudian dia tunjuk skill pumping untuk jagaan perutnya yang kempis cantik. Terkedu saya. Kemudian dia cakap ' Aku masih berselera'...Hahhh...saya terus ketawa tak tahan. Ya Allah..makcik...bergurau ka. Tak aku serius...pas tu bla bla..bla..bala..bala...hahaha....Saya pesan kat suami saya. Abang jgn ramah sangat ya dengan makcik tu.." Hahaha....Tapi bila fikir2 balik saya salute nenek ni. Berapa kerat sangat nenek yang ada sekarang boleh jaga badan dan kesihatan sepertinya.Perempuan bila masuk 50an mesti dah melayu tapi dia dah 70 something...Mmmm...hebatkan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pecaya cerita mala. Bukan cerita mala yg lain saya tak percaya. Kenapa saya pecaya cerita ni. Sebab saya orang kampung. Dilahir dan dibesar di kampung.

      Di kampung saya pun memang ada perempuan serupa handalnya macam yg mala cerita tu.

      Atuk perempuan saya bidan kampung. Walau pun bidaan kerajaan ada tapi ada yg suka atuk perempuan saya yg jadi bidan. Sayalah yg meneman dia kalau pergi rumah orang besalin. Tak kira masa. Malam ke, subuh ke, dia tetap dia pergi. Banyak yg saya dapat tau tentang penjagaan wanita bila meneman dia. Dia ajar ibu2 cara macam mna menjaga badan serta persediaan di bilik tidur. Petua yg diajarnya memang mujarab.

      Malangnya anak2 perempuan dia tak ada sorang pun yg mengikut jejak dia.

      Delete
    2. Ruginya. Ramai kini modern. Berpantang pun tak nak. Allahuakbar.

      Tuan rajin ye menulis. Tahniah. Apa IG dan fb Tuan ye?

      Delete
    3. Fikir yang positif penceritaan begini ada pengajaran dan manfaatnya. Bagus cerita Puan Normala ni. Terima kasih Puan berkongsi cerita yang bermanfaat. Ada ilmiah disebalik cerita. Saya suka. 😍👍👍👍

      Delete
    4. Cikgu ieta,
      Saya tak ada ig. Fb saya tak aktif sangat. Sekali sekala je hengik: Adam Ahmad bin Abdullah.

      Delete
  9. nasibla uncle tu msh boleh berpikir ngn waras lg kn hehhhehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah. Kalau tak dah terlondeh seluar dia.
      Hihihi

      Delete
  10. Hahahaha..... Amboi isterinya boleh tahan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali sekala ngidam jugak kot.

      Delete
  11. Orang dewasa je yg faham ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 orang dewasa jr yg baca ni.

      Delete
  12. Yes. Terutama ladies yg dah above 85.
    hahaha. Adult story.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...